Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Κάμερα για υπολογιστή Microsoft LifeCam VX-1000

Κάμερα για υπολογιστή Microsoft LifeCam VX-1000
Η κάμερα χρησιμοποιείται για την ζωντανή επικοινωνία μέσω διαδικτύου καθώς μεταδίδει εικόνα και ήχο. 
Εμφανίστηκε το 2007 για να συνοδεύει το πρόγραμμα Windows Live Messenger αν και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από άλλα αντίστοιχα προγράμματα. 
Ήταν εξαιρετικά εύχρηστη καθώς μπορούσε εύκολα να εγκατασταθεί στον υπολογιστή (απαιτούσε Windows Vista ή XP SP2, επεξεργαστή Pentium III 550 MHz και 256MB RAM) και διέθετε πλήκτρο για άμεση βιντεοκλήση. 
Στην εποχή της είχε ανώτερη ποιότητα βίντεο και φωτογραφίας (1,3 MP), δυνατότητα χρήσης εφέ για βίντεο, αυτόματη προσαρμογή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και ενσωματωμένο μικρόφωνο.
Τέλος, είναι τοποθετημένη σε βάση κατάλληλη και για οθόνη υπολογιστή και για επίπεδες επιφάνειες που επιτρέπει την περιστροφή πάνω-κάτω και δεξιά-αριστερά.
Η δημιουργία της πρώτης web camera είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Η πρώτη camera «δικτύου» δημιουργήθηκε, περισσότερο σαν αστείο, για να διευκολύνει τους ερευνητές του Computer Science του Πανεπιστημίου του Cambridge να έχουν ένα φλιτζάνι ζεστό καφέ! Το 1991, μία ομάδα 15 ερευνητών χρησιμοποιούσε μία μόνο καφετιέρα. Ο καφές δεν ήταν ποτέ αρκετός για όλους, με αποτέλεσμα να πηγαινοέρχονται στη καφετιέρα χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο Quentin Stafford-Fraser και ο Paul Jardetzky παρατήρησαν ότι στο χώρο ακριβώς απέναντι από την καφετιέρα, όπου ήταν τοποθετημένοι οι υπολογιστές του project, υπήρχε ένας σε αδράνεια που διέθετε ένα video frame -  catcher. Αμέσως τοποθέτησαν μία μηχανή λήψης εικόνας απέναντι από την καφετιέρα και την συνέδεσαν με τον υπολογιστή. Ο Jardetzky έγραψε τον κώδικα ώστε ο υπολογιστής / server να καταγράφει την εικόνα από την κάμερα κάθε μερικά δευτερόλεπτα. Παράλληλα ο Stafford-Fraser έγραψε ένα πρόγραμμα με το οποίο κάθε υπολογιστής / client που ήταν συνδεδεμένος με τον server, να ζητά από τον server την τελευταία εικόνα και στη συνέχεια να την εμφανίζει στην οθόνη. Έτσι ο καθένας μπορούσε να γνωρίζει την ποσότητα καφέ που περιείχε η καφετιέρα σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Η πρώτη κάμερα δικτύου είχε γεννηθεί! Πρόσβαση είχαν μόνο οι χρήστες του τοπικού δικτύου και όχι του διαδικτύου, καθώς οι browsers της εποχής μετέδιδαν μόνο κείμενο. Το 1993 εμφανίστηκε ο πρώτος browser που μπορούσε να εμφανίζει και εικόνες ενσωματωμένες στο κείμενο, ο mosaic. Τώρα ήταν η σειρά του Daniel Gordon να αναρωτηθεί αν θα μπορούσε ο server να μην στέλνει πάντα την ίδια εικόνα αλλά την τελευταία που κατέγραψε. Έκανε τις απαραίτητες τροποποιήσεις και η εικόνα της καφετιέρας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο μπορούσε να φτάσει σε κάθε χρήστη του διαδικτύου. Η κάμερα δικτύου αναβαθμίστηκε σε web camera και η καφετιέρα έγινε διάσημη.
 
  • Τίτλος
    Κάμερα για υπολογιστή Microsoft LifeCam VX-1000
  • Τύπος
    Περιφερειακά Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
  • Θέμα
    Ηλεκτρονικοί
  • Περιγραφή
    Η κάμερα χρησιμοποιείται για την ζωντανή επικοινωνία μέσω διαδικτύου καθώς μεταδίδει εικόνα και ήχο. 
    Εμφανίστηκε το 2007 για να συνοδεύει το πρόγραμμα Windows Live Messenger αν και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από άλλα αντίστοιχα προγράμματα. 
    Ήταν εξαιρετικά εύχρηστη καθώς μπορούσε εύκολα να εγκατασταθεί στον υπολογιστή (απαιτούσε Windows Vista ή XP SP2, επεξεργαστή Pentium III 550 MHz και 256MB RAM) και διέθετε πλήκτρο για άμεση βιντεοκλήση. 
    Στην εποχή της είχε ανώτερη ποιότητα βίντεο και φωτογραφίας (1,3 MP), δυνατότητα χρήσης εφέ για βίντεο, αυτόματη προσαρμογή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και ενσωματωμένο μικρόφωνο.
    Τέλος, είναι τοποθετημένη σε βάση κατάλληλη και για οθόνη υπολογιστή και για επίπεδες επιφάνειες που επιτρέπει την περιστροφή πάνω-κάτω και δεξιά-αριστερά.
    Η δημιουργία της πρώτης web camera είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Η πρώτη camera «δικτύου» δημιουργήθηκε, περισσότερο σαν αστείο, για να διευκολύνει τους ερευνητές του Computer Science του Πανεπιστημίου του Cambridge να έχουν ένα φλιτζάνι ζεστό καφέ! Το 1991, μία ομάδα 15 ερευνητών χρησιμοποιούσε μία μόνο καφετιέρα. Ο καφές δεν ήταν ποτέ αρκετός για όλους, με αποτέλεσμα να πηγαινοέρχονται στη καφετιέρα χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο Quentin Stafford-Fraser και ο Paul Jardetzky παρατήρησαν ότι στο χώρο ακριβώς απέναντι από την καφετιέρα, όπου ήταν τοποθετημένοι οι υπολογιστές του project, υπήρχε ένας σε αδράνεια που διέθετε ένα video frame -  catcher. Αμέσως τοποθέτησαν μία μηχανή λήψης εικόνας απέναντι από την καφετιέρα και την συνέδεσαν με τον υπολογιστή. Ο Jardetzky έγραψε τον κώδικα ώστε ο υπολογιστής / server να καταγράφει την εικόνα από την κάμερα κάθε μερικά δευτερόλεπτα. Παράλληλα ο Stafford-Fraser έγραψε ένα πρόγραμμα με το οποίο κάθε υπολογιστής / client που ήταν συνδεδεμένος με τον server, να ζητά από τον server την τελευταία εικόνα και στη συνέχεια να την εμφανίζει στην οθόνη. Έτσι ο καθένας μπορούσε να γνωρίζει την ποσότητα καφέ που περιείχε η καφετιέρα σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Η πρώτη κάμερα δικτύου είχε γεννηθεί! Πρόσβαση είχαν μόνο οι χρήστες του τοπικού δικτύου και όχι του διαδικτύου, καθώς οι browsers της εποχής μετέδιδαν μόνο κείμενο. Το 1993 εμφανίστηκε ο πρώτος browser που μπορούσε να εμφανίζει και εικόνες ενσωματωμένες στο κείμενο, ο mosaic. Τώρα ήταν η σειρά του Daniel Gordon να αναρωτηθεί αν θα μπορούσε ο server να μην στέλνει πάντα την ίδια εικόνα αλλά την τελευταία που κατέγραψε. Έκανε τις απαραίτητες τροποποιήσεις και η εικόνα της καφετιέρας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο μπορούσε να φτάσει σε κάθε χρήστη του διαδικτύου. Η κάμερα δικτύου αναβαθμίστηκε σε web camera και η καφετιέρα έγινε διάσημη.
     
  • Δημιουργός
    Microsoft Corporation
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
  • Ημερομηνία
  • Συνεισφέρων
  • Δικαιώματα
    http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
  • Σχέση
  • Μορφή
    Ύψος:0.08 m, Διάμετρος:0.06 m,
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία