Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Αυτοκίνητο Fiat Panda

Αυτοκίνητο Fiat Panda
Έχοντας δημιουργήσει τα αυτοκίνητα που έβαλαν την Ιταλία στους τροχούς, πριν και μετά τον Β' Παγκ. Πόλεμο, η Fiat απεφάσισε, στα μέσα της δεκαετίας του '70, να αναθέσει σε εξωτερικό συνεργάτη το σχεδιασμό ενός σύγχρονου, μικρών διαστάσεων αυτοκινήτου, με την κωδική ονομασία "Tipo Zero". O εξωτερικός συνεργάτης επρόκειτο να είναι η εταιρία Italdesign και ουσιαστικά ο Giorgetto Giugaro, που πρότεινε το "νέο 126" (καθώς θα αντικαθιστούσε το μοντέλο "126") να έχει πιο ευρωπαϊκό χαρακτήρα, την ίδια τιμή, περισσότερες ανέσεις και να είναι πιο λειτουργικό. Με άλλα λόγια, το "Tipo Zero" θα επανέφερε τη Fiat στην κορυφή της κατηγορίας των φθηνών, αλλά πολυχρηστικών αυτοκινήτων. Τα πρώτα σχέδια ήταν έτοιμα το καλοκαίρι του 1976 και μέχρι το Σεπτέμβριο του 1977 ήταν έτοιμο και το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο, που σύμφωνα με την επιθυμία της Fiat θα μπορούσε να δεχτεί διάφορους κινητήρες του εργοστασίου. Με μήκος μόλις 3.38μ και αποκλειστικά 3-θυρο, το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα ευρύχωρο, ενώ η απλότητα των καθισμάτων βοηθούσε σε μια ποικιλία συνδυασμών διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου. Παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1980, με τον αερόψυκτο, 2-κύλινδρο κινητήρα των 652 κ.ε. που χρησιμοποιούσε και το "126". Αργότερα χρησιμοποιήθηκαν και άλλοι βενζινοκινητήρες της Fiat, στα 769, 843, 903, 999 και 1108 κ.ε. και ένας πετρελαιοκινητήρας στα 1301 κ.ε., ενώ κυκλοφόρησε και η εκδόση 4x4, σε συνεργασία με την Αυστριακή Steyer-Puch. Έμεινε σε παραγωγή μέχρι το 2003, παραχωρώντας τη θέση του στο 5-θυρο νέο Panda, έχοντας ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 4,5 εκατομμύρια μονάδες.
  • Τίτλος
    Αυτοκίνητο Fiat Panda
  • Τύπος
    Αυτοκίνητο
  • Θέμα
    Αυτοκίνητο
  • Περιγραφή
    Έχοντας δημιουργήσει τα αυτοκίνητα που έβαλαν την Ιταλία στους τροχούς, πριν και μετά τον Β' Παγκ. Πόλεμο, η Fiat απεφάσισε, στα μέσα της δεκαετίας του '70, να αναθέσει σε εξωτερικό συνεργάτη το σχεδιασμό ενός σύγχρονου, μικρών διαστάσεων αυτοκινήτου, με την κωδική ονομασία "Tipo Zero". O εξωτερικός συνεργάτης επρόκειτο να είναι η εταιρία Italdesign και ουσιαστικά ο Giorgetto Giugaro, που πρότεινε το "νέο 126" (καθώς θα αντικαθιστούσε το μοντέλο "126") να έχει πιο ευρωπαϊκό χαρακτήρα, την ίδια τιμή, περισσότερες ανέσεις και να είναι πιο λειτουργικό. Με άλλα λόγια, το "Tipo Zero" θα επανέφερε τη Fiat στην κορυφή της κατηγορίας των φθηνών, αλλά πολυχρηστικών αυτοκινήτων. Τα πρώτα σχέδια ήταν έτοιμα το καλοκαίρι του 1976 και μέχρι το Σεπτέμβριο του 1977 ήταν έτοιμο και το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο, που σύμφωνα με την επιθυμία της Fiat θα μπορούσε να δεχτεί διάφορους κινητήρες του εργοστασίου. Με μήκος μόλις 3.38μ και αποκλειστικά 3-θυρο, το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα ευρύχωρο, ενώ η απλότητα των καθισμάτων βοηθούσε σε μια ποικιλία συνδυασμών διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου. Παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1980, με τον αερόψυκτο, 2-κύλινδρο κινητήρα των 652 κ.ε. που χρησιμοποιούσε και το "126". Αργότερα χρησιμοποιήθηκαν και άλλοι βενζινοκινητήρες της Fiat, στα 769, 843, 903, 999 και 1108 κ.ε. και ένας πετρελαιοκινητήρας στα 1301 κ.ε., ενώ κυκλοφόρησε και η εκδόση 4x4, σε συνεργασία με την Αυστριακή Steyer-Puch. Έμεινε σε παραγωγή μέχρι το 2003, παραχωρώντας τη θέση του στο 5-θυρο νέο Panda, έχοντας ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 4,5 εκατομμύρια μονάδες.
  • Δημιουργός
    Fiat
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
  • Ημερομηνία
  • Συνεισφέρων
  • Δικαιώματα
    http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
  • Σχέση
  • Μορφή
    Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία