Αυτοκίνητο Renault 4L
Παρουσιάστηκε το 1961 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, αντικαθιστώντας το Renault 4 CV. Βέβαια, η σχεδιαστική και κατασκευαστική φιλοσοφία ήταν εντελώς διαφορετική, καθώς ο κινητήτρας τοποθετήθηκε τώρα στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου και η κίνηση μεταδίδεται μπροστά. Ήταν μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του εργοστασίου, παραμένοντας στην παραγωγή για περισσότερες από 3 δεκαετίες, κερδίζοντας τον τίτλο του "blue jean" της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των αυτοκινητιστών για ένα πρακτικό, λειτουργικό και προσιτό στην τιμή αυτοκίνητο, που θα ήταν εξίσου απλό και στη συντήρηση. Εμπνευστής του "προϊόντος" ήταν ο Pierre Dreyfus, αντιπρόεδρος της Renault μετά τον πόλεμο, που μαζί με μια ομάδα τεχνικών και σχεδιαστών κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα ανέλπιστα ικανό και πολυχρηστικό αυτοκίνητο, που μπορούσε να πηγαίνει οπουδήποτε και οποτεδήποτε, αλλά και να κάνει οτιδήποτε. Αν και αρχικά προβλεπόταν να τοποθετηθεί κάποιος κινητήρας με χωρητικότητα όχι πάνω από 600 κ.ε., τελικά υιοθετήθηκε η λύση του ήδη δοκιμασμένου των 747 κ.ε. που φορούσε το 4 CV, ενώ αργότερα τοποθετήθηκαν και οι μεγαλύτεροι κινητήρες του εργοστασίου, με τα 845 και 956 κ.ε. και ιπποδυνάμεις από 24 έως 34 HP. Το σχήμα του αυτοκινήτου αντανακλούσε αφ΄ ενός τον προορισμό και τις ανάγκες που κάλυπτε και αφ' ετέρου τις τεχνικές προδιαγραφές που είχαν τεθεί. Μολονότι για πολλούς θεωρήθηκε "άσχημο", η επιτυχία του έβαλε νέα σχεδιαστικά και κατασκευαστικά στάνταρς, ενώ το πρωτοποριακό - για την εποχή του - κλειστό κύκλωμα ψύξης υιοθετήθηκε στη συνέχεια από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η καριέρα του τερματίστηκε στις 31 Δεκεμβρίου 1994, με παραγωγή εντός και εκτός Γαλλίας που έφτασε τις 8.135.424 μονάδες.
-
Τίτλος
Αυτοκίνητο Renault 4L
-
Τύπος
Αυτοκίνητο
-
Θέμα
Αυτοκίνητο
-
Περιγραφή
Παρουσιάστηκε το 1961 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, αντικαθιστώντας το Renault 4 CV. Βέβαια, η σχεδιαστική και κατασκευαστική φιλοσοφία ήταν εντελώς διαφορετική, καθώς ο κινητήτρας τοποθετήθηκε τώρα στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου και η κίνηση μεταδίδεται μπροστά. Ήταν μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του εργοστασίου, παραμένοντας στην παραγωγή για περισσότερες από 3 δεκαετίες, κερδίζοντας τον τίτλο του "blue jean" της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των αυτοκινητιστών για ένα πρακτικό, λειτουργικό και προσιτό στην τιμή αυτοκίνητο, που θα ήταν εξίσου απλό και στη συντήρηση. Εμπνευστής του "προϊόντος" ήταν ο Pierre Dreyfus, αντιπρόεδρος της Renault μετά τον πόλεμο, που μαζί με μια ομάδα τεχνικών και σχεδιαστών κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα ανέλπιστα ικανό και πολυχρηστικό αυτοκίνητο, που μπορούσε να πηγαίνει οπουδήποτε και οποτεδήποτε, αλλά και να κάνει οτιδήποτε. Αν και αρχικά προβλεπόταν να τοποθετηθεί κάποιος κινητήρας με χωρητικότητα όχι πάνω από 600 κ.ε., τελικά υιοθετήθηκε η λύση του ήδη δοκιμασμένου των 747 κ.ε. που φορούσε το 4 CV, ενώ αργότερα τοποθετήθηκαν και οι μεγαλύτεροι κινητήρες του εργοστασίου, με τα 845 και 956 κ.ε. και ιπποδυνάμεις από 24 έως 34 HP. Το σχήμα του αυτοκινήτου αντανακλούσε αφ΄ ενός τον προορισμό και τις ανάγκες που κάλυπτε και αφ' ετέρου τις τεχνικές προδιαγραφές που είχαν τεθεί. Μολονότι για πολλούς θεωρήθηκε "άσχημο", η επιτυχία του έβαλε νέα σχεδιαστικά και κατασκευαστικά στάνταρς, ενώ το πρωτοποριακό - για την εποχή του - κλειστό κύκλωμα ψύξης υιοθετήθηκε στη συνέχεια από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η καριέρα του τερματίστηκε στις 31 Δεκεμβρίου 1994, με παραγωγή εντός και εκτός Γαλλίας που έφτασε τις 8.135.424 μονάδες.
-
Δημιουργός
Renault
-
Πηγή
-
Εκδότης
Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
-
Ημερομηνία
-
Συνεισφέρων
-
Δικαιώματα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
-
Σχέση
-
Μορφή
Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr
-
Γλώσσα
gre
-
Αναγνωριστικό
-
Εναλλακτικά σχήματα
-
Ψηφιακά Αρχεία