Αυτοκίνητο FIAT 500 C
Με πρώτη εμφάνιση το 1936, το νέο Fiat 500 "Topolino", αποτελούσε το μικρότερο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Με δύο θέσεις, μοτέρ 569 κ.ε., 13 ίππους και μεταξόνιο μόλις 2 μέτρα, είχε σχεδιαστεί με στόχο να γίνει το αυτοκίνητο που θα απευθυνόταν στον πολύ κόσμο. Οι 110.000 πωλήσεις του μέχρι το 1948 οδήγησαν στη δημιουργία της σειράς "B", με μικρές αλλαγές στο σχεδιασμό του αμαξώματος, που πλέον έδινε τη δυνατότητα μεταφοράς τεσσάρων ατόμων, ενώ είχαν γίνει και παρεμβάσεις στα μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά μέρη, με επιπλέον 3,5 ίππους στον κινητήρα. Ακόμη, είχε προστεθεί και η έκδοση στέισον, στις παραλλαγές Giardiniera (με εξωτερική ξύλινη διακόσμηση) και Belvedere. Περίπου 21.000 μονάδες κατασκευάστηκαν μέχρι το 1949, χρονιά παρουσίασης στο Σαλόνι της Γενεύης του νέου "500 C". Με ξανασχεδιασμένο το μπροστινό μέρος, διέθετε κινητήρα με αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και - για πρώτη φορά σε μοντέλο της Fiat - υπήρχε σύστημα που χρησιμοποιούσε ζεστό αέρα από το ψυγείο, για να θερμαίνεται ο χώρος των επιβατών και να ξεθαμπώνει το παρμπρίζ. Από το 1951 ακολούθησαν και οι καθιερωμένες εκδόσεις Giardiniera (με εξωτερικό ξύλινο διακοσμητικό πλαίσιο και από το 1952 με ανάγλυφες εξωτερικές πλαϊνές επιφάνειες και διχρωμία βαφής) και Belvedere. H παραγωγή του "C" τερματίστηκε το 1955, χρονιά παρουσίασης του εντελώς νέου και διαφορετικού "600" και αφού είχαν πουληθεί 376.368 αντίτυπα, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό πωλήσεων (για τα "A", "B" και "C") στις 519.646 μονάδες. Παράλληλα με την παραγωγή στην Ιταλία, το αυτοκίνητο κατασκευαζόταν και στη Γερμανία, σε συνεργασία με την NSU, αλλά και στη Γαλλία (με ορισμένες αλλαγές) από την Simca. Η συνέχεια της σειράς ήρθε δύο χρόνια αργότερα, το 1957, με την εμφάνιση του πιο γνωστού και ιδιαίτερα δημοφιλούς "500 D", που έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1975.
-
Τίτλος
Αυτοκίνητο FIAT 500 C
-
Τύπος
Αυτοκίνητο
-
Θέμα
Αυτοκίνητο
-
Περιγραφή
Με πρώτη εμφάνιση το 1936, το νέο Fiat 500 "Topolino", αποτελούσε το μικρότερο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Με δύο θέσεις, μοτέρ 569 κ.ε., 13 ίππους και μεταξόνιο μόλις 2 μέτρα, είχε σχεδιαστεί με στόχο να γίνει το αυτοκίνητο που θα απευθυνόταν στον πολύ κόσμο. Οι 110.000 πωλήσεις του μέχρι το 1948 οδήγησαν στη δημιουργία της σειράς "B", με μικρές αλλαγές στο σχεδιασμό του αμαξώματος, που πλέον έδινε τη δυνατότητα μεταφοράς τεσσάρων ατόμων, ενώ είχαν γίνει και παρεμβάσεις στα μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά μέρη, με επιπλέον 3,5 ίππους στον κινητήρα. Ακόμη, είχε προστεθεί και η έκδοση στέισον, στις παραλλαγές Giardiniera (με εξωτερική ξύλινη διακόσμηση) και Belvedere. Περίπου 21.000 μονάδες κατασκευάστηκαν μέχρι το 1949, χρονιά παρουσίασης στο Σαλόνι της Γενεύης του νέου "500 C". Με ξανασχεδιασμένο το μπροστινό μέρος, διέθετε κινητήρα με αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και - για πρώτη φορά σε μοντέλο της Fiat - υπήρχε σύστημα που χρησιμοποιούσε ζεστό αέρα από το ψυγείο, για να θερμαίνεται ο χώρος των επιβατών και να ξεθαμπώνει το παρμπρίζ. Από το 1951 ακολούθησαν και οι καθιερωμένες εκδόσεις Giardiniera (με εξωτερικό ξύλινο διακοσμητικό πλαίσιο και από το 1952 με ανάγλυφες εξωτερικές πλαϊνές επιφάνειες και διχρωμία βαφής) και Belvedere. H παραγωγή του "C" τερματίστηκε το 1955, χρονιά παρουσίασης του εντελώς νέου και διαφορετικού "600" και αφού είχαν πουληθεί 376.368 αντίτυπα, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό πωλήσεων (για τα "A", "B" και "C") στις 519.646 μονάδες. Παράλληλα με την παραγωγή στην Ιταλία, το αυτοκίνητο κατασκευαζόταν και στη Γερμανία, σε συνεργασία με την NSU, αλλά και στη Γαλλία (με ορισμένες αλλαγές) από την Simca. Η συνέχεια της σειράς ήρθε δύο χρόνια αργότερα, το 1957, με την εμφάνιση του πιο γνωστού και ιδιαίτερα δημοφιλούς "500 D", που έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1975.
-
Δημιουργός
Fiat
-
Πηγή
-
Εκδότης
Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
-
Ημερομηνία
-
Συνεισφέρων
-
Δικαιώματα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
-
Σχέση
-
Μορφή
Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr
-
Γλώσσα
gre
-
Αναγνωριστικό
-
Εναλλακτικά σχήματα
-
Ψηφιακά Αρχεία