Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ RENAULT 4 CV

ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ RENAULT 4 CV
Το 4 CV υπήρξε το σύμβολο αναγέννησης της Renault μετά τον Β΄Π. Πόλεμο, ύστερα από την μεγάλη καταστροφή του εργοστασίου της, αλλά ταυτόχρονα και το σύμβολο της ελευθερίας και της καλύτερης ζωής που ακολούθησε. Κατάλληλο για οικογενειάρχες αλλά και μοναχικούς, για καθημερινές μετακινήσεις αλλά και εκδρομές, άνετο και φθηνό στη χρήση, ήταν το απόλυτο Γαλλικό αυτοκίνητο της μεσαίας τάξης. Παρουσιάστηκε στο κοινό στις 3 Οκτωβρίου 1946 και οι πωλήσεις άρχισαν ένα χρόνο αργότερα, στις 13 Οκτωβρίου 1947, αποτελώντας άμεση εμπορική επιτυχία, αλλά και το πρώτο Γαλλικό αυτοκίνητο που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο σε πωλήσεις. Το 4 CV σχεδιάστηκε από τον Fernand Picard, μηχανικό του Louis Renault και σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για την επιτυχία του ήταν ο Pierre Lefaucheux, που υπήρξε ο πρώτος γενικός διευθυντής της Renault ύστερα από την κρατικοποίηση της. Οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου ήταν εξ αρχής αυστηρές : θα έπρεπε να έχει σοβαρό και ταυτόχρονα ανάλαφρο σχήμα (ξεχωρίζοντας από τους προκατόχους του), μεσαίες διαστάσεις, χαμηλό βάρος (με χρήση όσο το δυνατόν λιγότερου σιδήρου), περιορισμένο κατασκευαστικό κόστος, αλλά και μικρό κινητήρα (760 κ.ε. στην αρχή, που στη συνέχεια περιορίστηκε στα 748, με ιπποδύναμη 22 ΗΡ στις 4.000 στρ/λεπτό), τόσο για φορολογικούς λόγους, όσο και για οικονομία καυσίμων, αφού είχε μπει στόχος ανώτερης ταχύτητας τα 80 χλμ/ώρα. Βέβαια, η ταχύτητα τελικά έφθανε και ξεπερνούσε τα 90 χλμ/ώρα, ενώ, όπως ήταν φυσικό, κάποια στιγμή παρουσιάστηκε και μια αγωνιστική έκδοση, όπου ο ίδιος κινητήρας, αλλά στις 6.000 στρ/λεπτό απέδιδε 42 ίππους, με τελική ταχύτητα τα 135 χλμ/ώρα. Επιτυχίες σε σημαντικούς αγώνες, όπως τα Rallye des Alpes, Liege-Rome-Liege και Mille Miglia, αλλά και η νίκη στην κατηγορία των 750 κ.ε. στον περίφημο αγώνα του Le Mans, έδωσαν μια άλλη διάσταση στην εικόνα του αυτοκινήτου. Η παραγωγή του συνεχίστηκε επί 14 χρόνια, μέχρι και το 1961, συμπληρώνοντας 1.105.543 αντίτυπα, έχοντας αποτελέσει σύμβολο της τετρακίνησης και πρόδρομο της οικονομικής ανάπτυξης που ακολούθησε.
  • Τίτλος
    ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ RENAULT 4 CV
  • Τύπος
    Αυτοκίνητο
  • Θέμα
    Αυτοκίνητο
  • Περιγραφή
    Το 4 CV υπήρξε το σύμβολο αναγέννησης της Renault μετά τον Β΄Π. Πόλεμο, ύστερα από την μεγάλη καταστροφή του εργοστασίου της, αλλά ταυτόχρονα και το σύμβολο της ελευθερίας και της καλύτερης ζωής που ακολούθησε. Κατάλληλο για οικογενειάρχες αλλά και μοναχικούς, για καθημερινές μετακινήσεις αλλά και εκδρομές, άνετο και φθηνό στη χρήση, ήταν το απόλυτο Γαλλικό αυτοκίνητο της μεσαίας τάξης. Παρουσιάστηκε στο κοινό στις 3 Οκτωβρίου 1946 και οι πωλήσεις άρχισαν ένα χρόνο αργότερα, στις 13 Οκτωβρίου 1947, αποτελώντας άμεση εμπορική επιτυχία, αλλά και το πρώτο Γαλλικό αυτοκίνητο που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο σε πωλήσεις. Το 4 CV σχεδιάστηκε από τον Fernand Picard, μηχανικό του Louis Renault και σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για την επιτυχία του ήταν ο Pierre Lefaucheux, που υπήρξε ο πρώτος γενικός διευθυντής της Renault ύστερα από την κρατικοποίηση της. Οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου ήταν εξ αρχής αυστηρές : θα έπρεπε να έχει σοβαρό και ταυτόχρονα ανάλαφρο σχήμα (ξεχωρίζοντας από τους προκατόχους του), μεσαίες διαστάσεις, χαμηλό βάρος (με χρήση όσο το δυνατόν λιγότερου σιδήρου), περιορισμένο κατασκευαστικό κόστος, αλλά και μικρό κινητήρα (760 κ.ε. στην αρχή, που στη συνέχεια περιορίστηκε στα 748, με ιπποδύναμη 22 ΗΡ στις 4.000 στρ/λεπτό), τόσο για φορολογικούς λόγους, όσο και για οικονομία καυσίμων, αφού είχε μπει στόχος ανώτερης ταχύτητας τα 80 χλμ/ώρα. Βέβαια, η ταχύτητα τελικά έφθανε και ξεπερνούσε τα 90 χλμ/ώρα, ενώ, όπως ήταν φυσικό, κάποια στιγμή παρουσιάστηκε και μια αγωνιστική έκδοση, όπου ο ίδιος κινητήρας, αλλά στις 6.000 στρ/λεπτό απέδιδε 42 ίππους, με τελική ταχύτητα τα 135 χλμ/ώρα. Επιτυχίες σε σημαντικούς αγώνες, όπως τα Rallye des Alpes, Liege-Rome-Liege και Mille Miglia, αλλά και η νίκη στην κατηγορία των 750 κ.ε. στον περίφημο αγώνα του Le Mans, έδωσαν μια άλλη διάσταση στην εικόνα του αυτοκινήτου. Η παραγωγή του συνεχίστηκε επί 14 χρόνια, μέχρι και το 1961, συμπληρώνοντας 1.105.543 αντίτυπα, έχοντας αποτελέσει σύμβολο της τετρακίνησης και πρόδρομο της οικονομικής ανάπτυξης που ακολούθησε.
  • Δημιουργός
    Renault
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
  • Ημερομηνία
  • Συνεισφέρων
  • Δικαιώματα
    http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
  • Σχέση
  • Μορφή
    Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία