Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Αυτοκίνητο Volkswagen Beetle

Αυτοκίνητο Volkswagen Beetle
Στις 22 Ιουνίου 1934, ο Εθνικός Οργανισμός Αυτοκινήτου της Γερμανίας, ανέθεσε στον Ferdinand Porsche τη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου, που θα απευθυνόταν σε όλο τον κόσμο. Θα έπρεπε να μπορεί να μεταφέρει μια τετραμελή οικογένεια, να αναπτύσσει ταχύτητα 100 χλμ/ώρα (62 m/h) και να έχει κόστος αγοράς μέχρι 1.000 μάρκα, ώστε κάθε Γερμανός να είναι σε θέση να το αποκτήσει. Το 1938, ήταν έτοιμο το μοντέλο προπαραγωγής, το "38", που παρουσιάστηκε και κατά την θεμελίωση του εργοστασίου, ενώ μέχρι το τέλος του 1939 είχαν υποβληθεί 169.741 αιτήσεις για την απόκτηση του αυτοκινήτου (κυρίως με την μέθοδο κουπονιών, από την παρακράτηση ενός μέρους του μηνιαίου μισθού, των εργαζομένων που επιθυμούσαν να το αποκτήσουν). Όμως, καθώς ξέσπασε ο Β΄ Παγκ. Πόλεμος, το εργοστάσιο εντάχθηκε στην παραγωγή αποκλειστικά στρατιωτικών οχημάτων. Στη συνέχεια, η συμμαχική (βρετανική) διοίκηση απεφάσισε την μετονομασία του αυτοκινήτου από KDF-Wagen σε Volks-wagen, λόγω και του γειτονικού Wolksburg. Άλλωστε, το κάστρο της πόλης απετέλεσε και το αρχικό έμβλημα του αυτοκινήτου. Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 1945 και 55 αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν και κυκλοφόρησαν, ενώ από το 1947 άρχισαν και οι εξαγωγές, αρχικά στην Πολωνία και στη συνέχεια στο Βέλγιο, στη Δανία, στο Λουξεμβούργο, στην Ελβετία, στη Σουηδία και από τον Ιανουάριο του 1949 στις Η.Π.Α. Η μοναδική του ιστορία ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουλίου 2003, όταν ύστερα από 56 χρόνια παραγωγής, βγήκε από το εργοστάσιο της VW στην Πουέμπλα του Μεξικό, ο υπ΄ αριθμόν 21.529.464 σκαραβαίος, που ήταν και ο τελευταίος.
  • Τίτλος
    Αυτοκίνητο Volkswagen Beetle
  • Τύπος
    Αυτοκίνητο
  • Θέμα
    Αυτοκίνητο
  • Περιγραφή
    Στις 22 Ιουνίου 1934, ο Εθνικός Οργανισμός Αυτοκινήτου της Γερμανίας, ανέθεσε στον Ferdinand Porsche τη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου, που θα απευθυνόταν σε όλο τον κόσμο. Θα έπρεπε να μπορεί να μεταφέρει μια τετραμελή οικογένεια, να αναπτύσσει ταχύτητα 100 χλμ/ώρα (62 m/h) και να έχει κόστος αγοράς μέχρι 1.000 μάρκα, ώστε κάθε Γερμανός να είναι σε θέση να το αποκτήσει. Το 1938, ήταν έτοιμο το μοντέλο προπαραγωγής, το "38", που παρουσιάστηκε και κατά την θεμελίωση του εργοστασίου, ενώ μέχρι το τέλος του 1939 είχαν υποβληθεί 169.741 αιτήσεις για την απόκτηση του αυτοκινήτου (κυρίως με την μέθοδο κουπονιών, από την παρακράτηση ενός μέρους του μηνιαίου μισθού, των εργαζομένων που επιθυμούσαν να το αποκτήσουν). Όμως, καθώς ξέσπασε ο Β΄ Παγκ. Πόλεμος, το εργοστάσιο εντάχθηκε στην παραγωγή αποκλειστικά στρατιωτικών οχημάτων. Στη συνέχεια, η συμμαχική (βρετανική) διοίκηση απεφάσισε την μετονομασία του αυτοκινήτου από KDF-Wagen σε Volks-wagen, λόγω και του γειτονικού Wolksburg. Άλλωστε, το κάστρο της πόλης απετέλεσε και το αρχικό έμβλημα του αυτοκινήτου. Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 1945 και 55 αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν και κυκλοφόρησαν, ενώ από το 1947 άρχισαν και οι εξαγωγές, αρχικά στην Πολωνία και στη συνέχεια στο Βέλγιο, στη Δανία, στο Λουξεμβούργο, στην Ελβετία, στη Σουηδία και από τον Ιανουάριο του 1949 στις Η.Π.Α. Η μοναδική του ιστορία ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουλίου 2003, όταν ύστερα από 56 χρόνια παραγωγής, βγήκε από το εργοστάσιο της VW στην Πουέμπλα του Μεξικό, ο υπ΄ αριθμόν 21.529.464 σκαραβαίος, που ήταν και ο τελευταίος.
  • Δημιουργός
    Volkswagen
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
  • Ημερομηνία
    1967-06-15
  • Συνεισφέρων
  • Δικαιώματα
    http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
  • Σχέση
  • Μορφή
    Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία