Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Σωλήνας Pitot

Σωλήνας Pitot
Από μαχητικό αεροσκάφος F-5.
Για τον υπολογισμό της ταχύτητας του αεροσκάφους, από τη μέτρηση της ταχύτητας του εισερχόμενου αέρα.
Τοποθετείται συνήθως στο ρύγχος του , σε σημείο δηλαδή που υπάρχει ομαλή ροή του αέρα και δεν επηρεάζεται από αεροδυναμικά φαινόμενα. Είναι συνδεδεμένος με το ταχύμετρο του πίνακα οργάνων του αεροσκάφους. Μέσα από το σωλήνα μπαίνει ο αέρας και ασκεί μια ολική πίεση στον αισθητήρα του οργάνου. Για να εκτιμηθεί όμως η ταχύτητα χρειάζεται η δυναμική πίεση η οποία προκύπτει από τη διαφορά της ολικής από τη στατική πίεση. Τη στατική πίεση του εξωτερικού αέρα την παίρνουμε από μια πολύ μικρή οπή στο πλαϊνό μέρος της ατράκτου του αεροσκάφους. Στη συνέχεια το όργανο υπολογίζει την παραπάνω διαφορά και μετατρέπει τη δυναμική πίεση σε μονάδες μέτρησης της ταχύτητας συνήθως κόμβους (μίλια ανά ώρα).
Ο σωλήνας Pitot πολλές φορές είναι θερμαινόμενος για την αποφυγή σχηματισμού πάγου στην είσοδο του και φράξιμο του λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών στα μεγάλα υψόμετρα.
  • Τίτλος
    Σωλήνας Pitot
  • Τύπος
    Αντικείμενα Εναέριων Μεταφορών
  • Θέμα
    Σκάφη
  • Περιγραφή
    Από μαχητικό αεροσκάφος F-5.
    Για τον υπολογισμό της ταχύτητας του αεροσκάφους, από τη μέτρηση της ταχύτητας του εισερχόμενου αέρα.
    Τοποθετείται συνήθως στο ρύγχος του , σε σημείο δηλαδή που υπάρχει ομαλή ροή του αέρα και δεν επηρεάζεται από αεροδυναμικά φαινόμενα. Είναι συνδεδεμένος με το ταχύμετρο του πίνακα οργάνων του αεροσκάφους. Μέσα από το σωλήνα μπαίνει ο αέρας και ασκεί μια ολική πίεση στον αισθητήρα του οργάνου. Για να εκτιμηθεί όμως η ταχύτητα χρειάζεται η δυναμική πίεση η οποία προκύπτει από τη διαφορά της ολικής από τη στατική πίεση. Τη στατική πίεση του εξωτερικού αέρα την παίρνουμε από μια πολύ μικρή οπή στο πλαϊνό μέρος της ατράκτου του αεροσκάφους. Στη συνέχεια το όργανο υπολογίζει την παραπάνω διαφορά και μετατρέπει τη δυναμική πίεση σε μονάδες μέτρησης της ταχύτητας συνήθως κόμβους (μίλια ανά ώρα).
    Ο σωλήνας Pitot πολλές φορές είναι θερμαινόμενος για την αποφυγή σχηματισμού πάγου στην είσοδο του και φράξιμο του λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών στα μεγάλα υψόμετρα.
  • Δημιουργός
    Rosemount Engineering Co
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
  • Ημερομηνία
    1996-06-01
  • Συνεισφέρων
  • Δικαιώματα
    http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
  • Σχέση
  • Μορφή
    Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:1.05 m, Διάμετρος:0.07 m, Βάρος:0.00 kgr
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία