Λάμπα Original Petromax
Πρόκειται για ένα φανό θυέλλης κατασκευασμένο από την Petromax.
Στο κάτω μέρος του φανού βρίσκεται το δοχείο για το καύσιμο, εφοδιασμένο με αντλία και μανόμετρο. Ένας σωλήνας ξεκινά από το δοχείο καυσίμου και καταλήγει στην κορυφή του φανού. Στο άνω άκρο του σωλήνα τοποθετείται ένας "μανδύας" (σακουλάκι) από γάζα εμποτισμένη με οξείδια του θορίου ή του δημητρίου. Κάτω από τον μανδύα υπάρχει ειδική υποδοχή για την καύση οινοπνεύματος. Ολόκληρος ο θάλαμος καύσης περιβάλλεται από γυάλινο τοίχωμα ώστε να προφυλάσσεται από τον αέρα ή τη βροχή. Για να ανάψει ο φανός, ο χρήστης γεμίζει με κηροζίνη το δοχείο καυσίμου και τοποθετεί οινόπνευμα στην ειδική θέση το οποίο ανάβει με ένα σπίρτο. Χρησιμοποιώντας την αντλία του δοχείου καυσίμου, αυξάνει την πίεση στο μίγμα καυσίμου - αέρα. Η καύση του οινοπνεύματος θερμαίνει την κηροζίνη ώστε να φτάνει στον μανδύα σε μορφή ατμών. Μόλις θερμανθεί ο φανός (ένα λεπτό μετά το άναμμα του οινοπνεύματος), ο χειριστής ανοίγει τον τροχό εισόδου της κηροζίνης και οι ατμοί της μπορούν να φτάσουν στον προθερμασμένο μανδύα. Τα οξείδια θορίου ή δημητρίου που υπάρχουν στο ύφασμα του μανδύα ακτινοβολούν και το παραγόμενο φως είναι πολύ πιο έντονο από της γυμνής φλόγας. Ο συγκεκριμένος φανός είναι του 1957, έδινε φως 350 cp (candle power) και κάθε γέμισμα του δοχείου αντιστοιχούσε σε 6 ώρες λειτουργίας.
-
Τίτλος
Λάμπα Original Petromax
-
Τύπος
Μέσα φωτισμού
-
Θέμα
Σιδηρόδρομος
-
Περιγραφή
Πρόκειται για ένα φανό θυέλλης κατασκευασμένο από την Petromax.
Στο κάτω μέρος του φανού βρίσκεται το δοχείο για το καύσιμο, εφοδιασμένο με αντλία και μανόμετρο. Ένας σωλήνας ξεκινά από το δοχείο καυσίμου και καταλήγει στην κορυφή του φανού. Στο άνω άκρο του σωλήνα τοποθετείται ένας "μανδύας" (σακουλάκι) από γάζα εμποτισμένη με οξείδια του θορίου ή του δημητρίου. Κάτω από τον μανδύα υπάρχει ειδική υποδοχή για την καύση οινοπνεύματος. Ολόκληρος ο θάλαμος καύσης περιβάλλεται από γυάλινο τοίχωμα ώστε να προφυλάσσεται από τον αέρα ή τη βροχή. Για να ανάψει ο φανός, ο χρήστης γεμίζει με κηροζίνη το δοχείο καυσίμου και τοποθετεί οινόπνευμα στην ειδική θέση το οποίο ανάβει με ένα σπίρτο. Χρησιμοποιώντας την αντλία του δοχείου καυσίμου, αυξάνει την πίεση στο μίγμα καυσίμου - αέρα. Η καύση του οινοπνεύματος θερμαίνει την κηροζίνη ώστε να φτάνει στον μανδύα σε μορφή ατμών. Μόλις θερμανθεί ο φανός (ένα λεπτό μετά το άναμμα του οινοπνεύματος), ο χειριστής ανοίγει τον τροχό εισόδου της κηροζίνης και οι ατμοί της μπορούν να φτάσουν στον προθερμασμένο μανδύα. Τα οξείδια θορίου ή δημητρίου που υπάρχουν στο ύφασμα του μανδύα ακτινοβολούν και το παραγόμενο φως είναι πολύ πιο έντονο από της γυμνής φλόγας. Ο συγκεκριμένος φανός είναι του 1957, έδινε φως 350 cp (candle power) και κάθε γέμισμα του δοχείου αντιστοιχούσε σε 6 ώρες λειτουργίας.
-
Δημιουργός
Petromax
-
Πηγή
-
Εκδότης
Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
-
Ημερομηνία
1957-01-01
-
Συνεισφέρων
-
Δικαιώματα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
-
Σχέση
-
Μορφή
Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.41 m, Διάμετρος:0.20 m, Βάρος:1.81 kgr
-
Γλώσσα
gre
-
Αναγνωριστικό
-
Εναλλακτικά σχήματα
-
Ψηφιακά Αρχεία