Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Αυτοκίνητο Trojan

Αυτοκίνητο Trojan
Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τον Leslie Hounsfield με σκοπό την παραγωγή ενός φθηνού, άνετου και αξιόπιστου μηχανοκίνητου, αγνοώντας την εμφάνιση και την απόδοση. Πρωτότυπα του αυτοκινήτου άρχισαν να κατασκευάζονται στη Μεγάλη Βρετανία από το 1910. Το 1923 και μετά από κατάλληλες δοκιμές (το 1921 κατασκευάστηκαν δοκιμαστικά 6 αυτοκίνητα) η Leyland Motors ανέλαβε την παραγωγή του έως το 1929. Σ" αυτό το διάστημα κατασκευάστηκαν μόνο 15.000 αυτοκίνητα για τους λίγους αλλά φανατικούς φίλους του, τους αποκαλούμενους ¨trojanist¨. Προτιμήθηκε περισσότερο σαν ελαφρύ φορτηγάκι από οργανισμούς και εταιρίες.
Διέθετε έναν αρκετά αναχρονιστικό δίχρονο κινητήρα  1.488 κ.ε., τοποθετημένο εγκάρσια κάτω από τα καθίσματα, με 4 κυλίνδρους που στην πραγματικότητα ήταν 2 διπλοί, με κοινό θάλαμο καύσης και κοινό μπουζί, ιπποδύναμη 11 bhp και επικυκλοειδές σασμάν με 2 εμπρός ταχύτητες + όπισθεν. Χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου ήταν η έλλειψη διαφορικού και η απευθείας μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς με διπλή αλυσίδα (με όριο αντικατάστασης τα 32.000 χλμ), ενώ στο βασικό εξοπλισμό των πρώτων χρόνων της παραγωγής συμπεριλαμβάνονταν τα συμπαγή ελαστικά των τροχών.
Διάσημοι κάτοχοι τέτοιων αυτοκινήτων ήταν η Βρετανική Πολεμική Αεροπορία (RAF) η Brook Bond Tea, η Βρετανική Υπηρεσία Τηλεφώνων και Ταχυδρομίων κ.α. Εξ" αιτίας του ιδιότροπου σχεδιασμού του παρουσίαζε βλάβες ασυνήθιστες για την εποχή του, σε βαθμό που τα συνεργεία αναρτούσαν πινακίδες ¨ΟΧΙ TROJAN¨. Η παραγωγή του συνεχίστηκε με μειωμένο ρυθμό έως το 1937.
  • Τίτλος
    Αυτοκίνητο Trojan
  • Τύπος
    Αυτοκίνητο
  • Θέμα
    Αυτοκίνητο
  • Περιγραφή
    Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τον Leslie Hounsfield με σκοπό την παραγωγή ενός φθηνού, άνετου και αξιόπιστου μηχανοκίνητου, αγνοώντας την εμφάνιση και την απόδοση. Πρωτότυπα του αυτοκινήτου άρχισαν να κατασκευάζονται στη Μεγάλη Βρετανία από το 1910. Το 1923 και μετά από κατάλληλες δοκιμές (το 1921 κατασκευάστηκαν δοκιμαστικά 6 αυτοκίνητα) η Leyland Motors ανέλαβε την παραγωγή του έως το 1929. Σ" αυτό το διάστημα κατασκευάστηκαν μόνο 15.000 αυτοκίνητα για τους λίγους αλλά φανατικούς φίλους του, τους αποκαλούμενους ¨trojanist¨. Προτιμήθηκε περισσότερο σαν ελαφρύ φορτηγάκι από οργανισμούς και εταιρίες.
    Διέθετε έναν αρκετά αναχρονιστικό δίχρονο κινητήρα  1.488 κ.ε., τοποθετημένο εγκάρσια κάτω από τα καθίσματα, με 4 κυλίνδρους που στην πραγματικότητα ήταν 2 διπλοί, με κοινό θάλαμο καύσης και κοινό μπουζί, ιπποδύναμη 11 bhp και επικυκλοειδές σασμάν με 2 εμπρός ταχύτητες + όπισθεν. Χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου ήταν η έλλειψη διαφορικού και η απευθείας μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς με διπλή αλυσίδα (με όριο αντικατάστασης τα 32.000 χλμ), ενώ στο βασικό εξοπλισμό των πρώτων χρόνων της παραγωγής συμπεριλαμβάνονταν τα συμπαγή ελαστικά των τροχών.
    Διάσημοι κάτοχοι τέτοιων αυτοκινήτων ήταν η Βρετανική Πολεμική Αεροπορία (RAF) η Brook Bond Tea, η Βρετανική Υπηρεσία Τηλεφώνων και Ταχυδρομίων κ.α. Εξ" αιτίας του ιδιότροπου σχεδιασμού του παρουσίαζε βλάβες ασυνήθιστες για την εποχή του, σε βαθμό που τα συνεργεία αναρτούσαν πινακίδες ¨ΟΧΙ TROJAN¨. Η παραγωγή του συνεχίστηκε με μειωμένο ρυθμό έως το 1937.
  • Δημιουργός
    Leyland Motors Co
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία
  • Ημερομηνία
    1912-01-01
  • Συνεισφέρων
  • Δικαιώματα
    http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el
  • Σχέση
  • Μορφή
    Μήκος:3.30 m, Πλάτος:1.42 m, Ύψος:1.85 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία